S koncem školního roku bych chtěla připomenout, že není důležité vysvědčení, ale psychika vašeho dítěte.
Bohužel děti s autismem, které jsou zapojeny do běžného školního systému, často neprospívají moc dobře.
Vzhledem k senzorickým potížím, kdy jejich smysly zpracovávají podněty citlivěji něž ostatní, tak ztrácejí možnost se soustředit. Vzhledem ke zvýšené potřebě pohybu, při sezení půl dne v lavicích, trpí. Spousta podnětů, kterých si ostatní ani nevšimnou, v nich můžou vzbuzovat úzkost. Tohle nejsou vhodné podmínky pro učení.
Spousta dětí teď zažívá nepříliš úspěšné výsledky na vysvědčení, vysokou absenci kvůli psychickým potížím, opakování ročníku nebo úplně změnu školy. Je to sice nepříjemné a je to komplikované, ale není to konec světa.
Tyto potíže znamenají, že dinosauří školní systém je přežitý, nefunguje dobře a neposkytuje vhodné podmínky a prostředí individuálním potřebám dětí.
Ale neurčuje to hodnotu vašeho dítěte jako člověka.
Ani vaši jako rodiče.